Lorentzson

Direktlänk till inlägg 17 september 2010

"djurmisshandel"

Av Linda Lorentzson - 17 september 2010 11:06

du har skapat problem för vår hund och möjligvis hennes framtid.. jag kan bara säga att  JAG HATAR DIG ..

 

nu är jag trött på att gå och vara sur hela tiden.. :P.. nu ska ni fan få höra vad folk har för IQ !

 

hon är nu lite mer än 1 år gammal.. alltså fortfarande valpsinnet kvar.. och jag älskar min hund överallt annat... men folk har börjat fråga om hon är aggresiv mot andra människor eller om någon har gett henne stryk eller om vi ger henne daglig stryk :-O och ALDRIG i hela mitt liv skulle jag kunna ställa mig och bara slå en hund.. ikke.. visst att hon får en liten klapp på rumpan eller så :) . men aldrig SLÅ .. 

Allt började med när hon var 6 månader.. vi var här hemma allihopa.. . Jag, Börje, Fija, Sara, Carro och den där ROGAN! .. och när man kommer hem till någon som har hund och hunden inte vill hälsa så ska man låta hunden vara? eftersom känner dom inte sig trygga så kommer dom fram när dom själv vill hälsa.. ska ALDRIG tvinga en hund.. och då när vi höll på att färga håret.. vi tjejer så.. så satt Rogan och börje inne vid Tv:n och spela .. niki gick sakta fram till rogan man ville inte direkt.. så när vi var klara med håret så gick vi in och satte oss i storarummet.. där vi diskutera om vad vi skulle hitta på ?.. långt om länge så sa vi att vi skulle dra ut en liten runda? och när jag och börje sitter kvar i rummet så går dom andra ut i köket.. där jag då hör ett jäätte skrik ifrån niki :-O och undra va fan det var.. fija kommer in till oss och säger som det var.. att han rogan har då tryck upp nikita i 90 graders hörn och hon hade INGEN utväg.. hon kunde bara skrika och sen släppte han henne och slog till henne o sa " jävla mes hund" OCH HUR FAN KAN MAN GÖRA SÅ MOT EN HUND.. jag menar killen är eller var 30 + och beter sig som 6 åring som inte vet bättre... den killen kommer få ett jävla problem om han stöter på en riktigt aggrasiv hund.. och faktiskt så hoppas jag på det!!! du förtjänar det.. och inte nog på det.. utan han har förstört nikitas syke för enda sen dess har hon varit vääldigt frånvarande mot nya määnniskor och så vill jag inte ha min ´hund ska vara :/ . tycker det hade varit kul om hon vågat hälsa på nytt folk .. SUCK .. men som sagt, nikita kan mycket väl känna igen den här killen i hela sitt liv och träffar dom på varandra så hade hon mycket väl kunnat hugga honom och min mening till det * VARSEGOD * bit honom.. meen lite mer har jag innan för pannbenet.. tror inte jag vill avliva min hund för en äcklig kille som tror han är något .. aaaabsoluuut inte.... inte nog med det så kunde hon blivit ännu värre.. för hon är ju inte aggresiv utan hon skäller mest o ingen främling får gå nära henne... för hon visar tänder och menar liksom * kom inte hit * typ?! .. men hur tänker folk ? ???? att inte ens dom andra som stod i köket kunde säga till honom ? ni är ju inte mycket bättre ni!!! tvii på er.. såna människor behöver man inte i sitt liv .. och att man inte ens kan be om förlåtelse ... eller bara säga ngt..

 

Rogan är då Saras pojkvän/sambo !

 

 

jag älskar min hund..

 

 

min älskade nikita <3 :) 

 

 

detta är när hon är 10 månader typ :)) .. nu är hon 13 månader :) 

Min bäästa vän för livet!      

 
 
Rebecka

Rebecka

17 september 2010 11:36

Bry dig inte om vad folk säger Linda. Du vet att du inte slår din hund eller att någon annan skadar henne. Otroligt korkad gjort av han som gjorde så mot henne. De sätter sina spår, men tror att om man bara låter henne vara och hon själv får komma fram till de som vill hälsa så tror jag de löser sig. Kanske inte alla gånger. Men du får säga till att folk inte går nära henne om hon inte tillåter dem, men de är tråkgit jag vet. Hade liknande med Kayla.

http://www.bechys.blogg.se

Linda Lorentzson

19 september 2010 12:12

Becky - neej, jag bryr mig inte om vad folk säger tycker bara det låter hemskt när folk säger att hon ser ut att få stryk :/ . men ja precis.. jag vet att vi inte slår henne och ingen annan heller.. ja vi försöker få henne att träffa nya folk ofta för hon ska förstå att alla är inte som han !! usch, ja men kayla var jätte fin :) .

 
paula

paula

18 september 2010 10:11

Håller med dig, hunden ska få hälsa själv. Min tik är oxå lite rädd av sig så vet precis vad du menar. Hoppas hon vänjer av sig med tiden! Den killen som gjorde så kan inte ha mycke innan för pannbenet!

http://Paulizen.bloggagratis.se

Linda Lorentzson

19 september 2010 12:13

jaa :/ men det är jobbigt.. hon står liksom o skäller på folket precis som " kom inte nära mig" o bla bla.. och folk tror ju hon är aggresiv? :( ..

 
Ingen bild

.

19 september 2010 22:35

Kan detta vara med sanningen överensstämmande, det är duktigt otrevligt att anklaga folk, som inte har med det att göra

Linda Lorentzson

20 september 2010 10:56

Okej, vi börjar med detta att du som har kommenterat döper sig till "." (punkt) ? och hur ska jag då veta vem du är? fegis!.. iaf jag har INTE anklagar någon som INTE har med detta och göra.. för detta är SANNINGEN!!!! alla vi som satt här hemma såg det.. men om du vill något mer, så SKRIV DITT NAMN! hejdå

 
Ninni

Ninni

22 september 2010 07:04

Det är likadant med alla djur..Känner dem sig hotade av någon så håller dem sig undan..Min katt är likadan mot vissa mäniskor och det är fan bara till och låta djuren vara..Dem kommer fram när dem vill ska aldrig tvinga ett djur till något..Ta hand om Nikita och visa att du tycker om henne så hoppas jag att det löser sig.. kramar

http://www.dreamgirlninni.blogg.se

 
Ingen bild

..

23 september 2010 16:57

Hmm... du vet att detta kallas förtal, att anklaga folk om något som dom inte har gjort. du vet att det är anmälbart...

Linda Lorentzson

23 september 2010 22:36

Kalla det vad du vill och jag säger bara : ANMÄL mig då? Jag skiter i vad du gör.. Man sant är det och stå upp för vem fan du är istället för att döpa sig till punkter.. Men du kanske inte vågar? Och som sagt, jag hoppas min hund någon gång träffar honom igen så han kan lära sig något!! Tror du jag hade ljugit ihop detta? Dum i huvudet för fan.. Min syster fija såg allt med egn ögon så hon kom springandes och sa till oss ju? Om du nu är Sara eller någon av dom så säg det!!! Trött på ditt jävla skrivande ang något du inte vet ngt om? Så stick!!!!

 
Ingen bild

...

25 september 2010 02:46

ja jag tror du eller din syster har ljugit i hop detta...

Linda Lorentzson

25 september 2010 12:33

ja men tro vad du vill :) ..

 
Ingen bild

....

25 september 2010 02:49

tror du söker lite uppmärksamhet...

Linda Lorentzson

25 september 2010 12:33

uppmärksamhet? hahhahah det var det roligaste ;D .. jag behöver inte söka det ;) .. men du verkar ju inte ha ngt liv "no name" .. patetiskt för fan!

 
Ingen bild

.....

30 september 2010 15:45

att skriva om sitt liv på en blogg som alla kan läsa kallar jag att söka uppmärksamhet... att skriva skit om andra som inte är sant desutom lägga näsan i blöt i andras liv kallas patetiskt.

Linda Lorentzson

1 oktober 2010 21:29

alltså snälla.. bara dra härifrån! du har inget att komma med.. säg vem fan du är iställer för att sitta bakom din skärm och tro du är så jävla tuff.. läs inte min blogg om du nu STÖR dig på vad jag skriver? äckligt fan!! DRA!!!

 
Ingen bild

mormor

1 oktober 2010 22:48

Nu får det väl ändå vara nog med tjafs! Du som skriver som ..... var inte så jävla feg, utan skriv vem du är! Vågar du inte, så ge fan i att kommentera Lindas blogg. Det hon skriver är sant, så skippa skitsnacket, eller skriv ditt namn! DU om någon är patetisk som inte vågar stå för det du skriver, så ge upp innan någon kommer på vem du är.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lorentzson - 11 januari 2017 18:53


Texten talar för sig själv :D!!! Så fucking awsome!!!!!

Av Linda Lorentzson - 9 januari 2017 19:11

Ja då är det nytt år och nyår spenderades med dom bästa i livet :) barn, djur och älskade människor!! Vi var hos becky & Ludde ...

Av Linda Lorentzson - 2 november 2016 23:32

Jodå, denna person har åkt på något långdraget skit .. förkyld & hosta från helvete sen 3 veckor tillbaka .. försvinner fan inte :/.. sen har magen helt kraschat ... (väntar än på denna jävla undersökning )... svensk sjukvård ... Men annars är de...

Av Linda Lorentzson - 4 september 2016 22:16

Japp, nu har man äntligen kommit hem från Spanien & det har vart suuuuuuper härligt att vara i väg och bara njuta & kopplat av... MEN 2-3 dagar innan hemresan så flög man på influensan :( så nu ligger man här hemma med förkylning, feber, hosta, ont i...

Av Linda Lorentzson - 9 juli 2016 03:24

Äntligen är det fredag natt & helgen har börjat för mig kl 21.00 ikväll då jag slutade jobba ;) måste bara säga att jag älskar att få jobba med alla dessa underbara hundar, och att dixie får vara med mig på jobb Varje dag har varit drömmen länge & äv...

Presentation


Only Me & Myself 😘

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lnk juice

Lnk juice

Linditzi


Ovido - Quiz & Flashcards