Lorentzson

Alla inlägg under mars 2011

Av Linda Lorentzson - 31 mars 2011 14:51

Hejsan!


då var man klar från vårdcentralen och det visade sig att jag blev sjukskriven i 2 veckor EFTERSOM ... om man har RYGGSKOTT    så FÅR man definitivt inte böja sig eller utmana ödet för OM du gör det så kan det bli ÄNNU värre och ge dig livs långa smärtor och då kan det vara så att du ALLTID kommer ha ett viss ryggskott och det är JAG inte intresserad av att få!!  sen om andra är det är upp till dom.. men här kommer ingen och bestämmer VAD jag ska göra eller INTE göra! jag vet bäst själv HUR ont jag har och VAR jag har ont!


då mitt ryggskott går ner i benet   och det gör JÄVLIGT ont ska jag be om att få tala om.. men det börjar nog så smått gå till den bra sidan :) alltså inte värre.. men som sagt.. minsta fel man gör så är vi där igen?! hehe.. men jag vilar & går små rundor då & då.. det ryggskott jag har som läkaren skrev på papper är LUMBAGO! här är lite INFO!!


Ryggskott (akut lumbago)
Smärta i ländryggen, ofta hastigt påkommande, ev. utstrålning nedåt ena skinkan.

Tänkbara orsaker
Lyft med samtidig vridning i ryggen t.ex snöskottning. Dålig arbetsställning t.ex framåtlutad ställning.

Dålig uppvärmning. Stela, korta muskler.

Symptom
Nedsatt rörlighet och stelhet i ländryggen.

Krampkänsla i ena sidans ryggmuskler.
Huggsmärta vid vissa rörelser.

Åtgärder
Vila i smärtfri position.

Aktivitet utan smärta de första dagarna för att främja blodcirkulationen t.ex korta promenader.
Successiv aktivering i form av rörlighet, stabilitet och styrka.
Antiinflammatorisk medicin.
Avstå från aktivitet som stegrar smärtan.
Uppsök läkare eller sjukgymnast vid försämring eller utebliven förbättring.


såå.. nu har jag skrivit mitt inlägg för denna eftermiddag :) kanske kommer ett ikväll igen?! nu ska jag vila och starta en film :) puss på er ! <3

Av Linda Lorentzson - 30 mars 2011 22:42
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Linda Lorentzson - 30 mars 2011 14:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Linda Lorentzson - 29 mars 2011 11:35

halloooj :) !


så då är det tisdag och jag har FORTFARANDE ryggskott och det gör JÄVLIGT ont! och jag hatar det.. kan inte resa sig från sängen knappt... inte sitta eller vända mig om! ajaa, skit jobbigt iaf.. och jobba kan jag ikke för böja mig är det MINSTA jag kan! .. fast dom vill så kan jag inte :-( . tyvärr.. imorse kändes det LITE bättre.. tills jag NÖS i sängen och det small till.. och sen var vi tillbaka på ruta 1 igen!! SUCK!!..


vad händer idag för allt annat folk ? :) själv ska man gå runder i huset här.. fram och tillbaka.. o vila.. sen röra sig hahaha.. drygt.. men men..


imorgon är det bes för min älskade kärra :) haha men den går säkert igenom ;) höhö..!!  sen hoppas vi att jag är bättre till imorgon för då kanske jag kan testa jobba :-P . men tänker inte gå dit själv pga om det händer likadant som i söndags natt :-/ .. !


älskling tar hand om mig varje kväll :) och morgon hihi..! <3 skönt.. får inte ens låsa toa dörren hahahha! nog snack om det.. vi hörs sen.. puss!

Av Linda Lorentzson - 27 mars 2011 16:58

Älskling skojar lite :)

 
Av Linda Lorentzson - 23 mars 2011 14:54

Godmorgon/godmiddag :)


fick ett samtal i morse av trendline (min frisör) att hon som skulle klippa mig var sjuk :( så fick boka om tiden till imorgon halv 3..men sen när jag satt o fundera så ville jag klippa mig IDAG och få bort allt det slitna... och jaa jag fick tid hos SAX & KLIPP .. aldrig klippt mig där och faktiskt gilla jag dom som fan.. mitt hår blev bra men det är dock jääääävligt kort  :) värsta är väl att jag gillar det :-O haha!? ..


kl 16.00 ska jag med mamma och klippa henne :) hon var ju med mig och även pay my cut.. haha.. :) den 4:de april ska jag tilll den frissan igen och slänga i blonda slingor :) kommer nog bli   N I C E !! hihi =)


nej, nu ska jag kolla lite tv :) ha det fint med er...  SKÖNT VÄDER!! <3

Av Linda Lorentzson - 23 mars 2011 02:19

Tjenixen..


nyss kommit hem ifrån jobb där min älskade mamma höll mig sällskap! :)<3 tack så jätte mycket =)  .. ibland får man ha det mysigt hihi =)


Orkade egentligen inte skriva ett inlägg men nu är jag hemma och pigg än så länge så mitt inlägg kommer handla om Sanning, Lögner & Tjuvar !! för jag HATAR när folk håller på sådär.....!!  jag dömmer ingen och ni som vill får gärna ta åt er :) men inte riktat mot någon speciell utan bara se vad ni tycker? :)



Lögner - Har ni någongång varit med om att någon ljuger för er? OFTA? .. jag har det.. och det värsta för min del är att jag SER när h*n ljuger och märker det på h*n's min.. men personen själv förstår liksom inte att man fattar när h*n ljuger och alla vet om det? jag tycker inte man ska ljuga för sina vänner .. Okej att man kanske drar en litet lögn om att man inte mår bra eller något för man inte orkar träffa personen.. men inte om andra saker för att få ANDRA människor att tro på det och sen ljuga runt till alla för att behålla sina vänner? :-/ .. nääj, jag tycker det är väldigt oschyst gjort faktiskt ... så jag HATAR vänner som ljuger för VÄNNER...  

 därför tycker jag man ska hålla sig till    och inte nog med det.. säg att man är bästa kompis med någon? är det rätt att ljuga om ALLT då? brukar inte vänner eller "bästa" vänner berätta allt för varandrA? :-S ? det är iaf vad jag har fått lära mig? jag har alltid pratat med min bästa vän om hur jag känner, mår ? och om man är ledsen så ringer man alltid h*n för att få prata av sig?.. men vad tycker ni om det???... jag tycker man ska STÅ FÖR VAD MAN VILL och säga det rakt ut till sin VÄN!! :)


Och nu ...    TJUVAR ..!!! dom gillar vi INTE!!

vad tycker ni om ordet "TJUV" .. eller "SNO" ?


tycker ni det är OK att sno saker man vill ha?

eller sno någon du vill ha och sen efter ett tag komma tillbaka o lägga tillbaka det utan att din vän vet om det?.. NÄ!! usch!!

har ni någongång stulit något från era vänner? Familj? släkt? VÄNNERS släkt/familj? ... neej fy fan.. DET GÅR BARA INTE! det är ju en annan femma och du snor något från dina föräldrar o sen dom kommer på dig? då lär du dig en läxa ? eller hur? men anyway.. jag har faktiskt blivit av med VÄLDIGT mycket på senaste 2 åren.. första gången jag märkte att någon stal från mig var när vi skulle köpa niki.. då jag var ute kvällen innan med en kompis och André ringde mig och bad mig ta ut sista pengarna till Annelie.. och sen lämna man kompisen och hem o la sig.. upp tidigt och direkt iväg till Annelie för att betala Nikita.. då jag gav henne pengarna och sa till henne ; räkna dom så jag inte lurar dig (skämt då alltså) och henne svar var liksom : nej, varför skulle ni lura mig på pengar? ... och det sjukaste av allt var att när vi kom ner med niki påväg till bilen då ringer hon mig och säger att det saknas 500:- och jag trodde på allvar att hon skämta med mig.. för jag VISSTE att jag hade pengarna dagen innan?... MEN dom 500:- bara hoppade ur min plånbok som låg i väskan :-D *fniss*.. konstigt va? ;) haha! usch nää.. tjuvar gillar vi INTE!! och varför ska man behöva stjäla??? har man inte pengar eller råd till något så FINE .. GET IT.. du kan inte köpa det? så då får man ju skita i det? .. ELLER?  och jaa.. det finns många fler saker jag kan ta upp men tänker inte göra det för jag dömmer ingen.. utan vill veta ER synpunkt på sånthär!!?? .. kommentera gärna och berätta om ni varit med om någon eller ni känner igen något? ! :)

 

Nej, nu har jag skrivit ett inlägg som jag hoppas folk kommer läsa.. för det är SJUKT att ens vänner/ f.d vänner snor från en eller ens vänners SLÄKT/FAMILJ! Piii .. vi gillar inte sånt.. och speciellt inte när folk BLÅNEKAR det ..!!



kom gärna med förslag vad ni vill att jag ska skriva om i min blogg :)? behöver lite nytt :) detta är någon som vill att jag skrev om detta inlägg så :) go go go!!



nu blire fejjan lite och sen sängen! puss på er <3 med all min kärlek!!

Av Linda Lorentzson - 21 mars 2011 21:24

Heej bloggvärlden!!Har nyss ätit efter ett litet men jobbigt träningspass :-) sköönt!Så snart är det iväg och jobba :-) kanske dra ett pass då också ? ;) Nä palla blogga ! Kram på er <3

Presentation


Only Me & Myself 😘

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lnk juice

Lnk juice

Linditzi


Ovido - Quiz & Flashcards