Lorentzson

Alla inlägg under november 2013

Av Linda Lorentzson - 28 november 2013 08:49

Har startat en ny blogg & jag hoppas jag får med mig alla mina älskade läsare :)?


http://lorentzson.myshowroom.se/


Just nu är det bara en test för att se :) men ordentliga inlägg kommer under dagen / kvällen idag :)

Av Linda Lorentzson - 28 november 2013 07:15

Godmorgon babes!

Torsdag, innebär en dag närmare fredag haha :)

Idag vet jag inte vad som händer i skolan ? Får se när vi kommer dit :)
Ikväll blir det att träffa J och göra något kanske..

Just nu sitter jag och bara chillar tills kl blir halv 8 ca då jag kör :)

Igår var en super mysig kväll/natt ;)
Sov hos darling & vi båda vakna 1 timme försent haha.. Illa :)

Imorgon - fredag.. Ja vad händer då? Om vi har tur så blir det ju flytt till älskling <3 sen taco kväll och film med Jenny & B :) ännu bättre fan haha :) jag bara älskar livet !

Kisses

Av Linda Lorentzson - 27 november 2013 20:27

Tja, onsdag kväll är här och jag har precis varit på Burlöv med lite vänner & kollar runt :) även handla jag ett smycke till min älskade mobil haha ;) bling bling ;)
Sen om ett tag blir det hem till Jay för att umgås lite och gosa :) hihi <3


På tal om en annan sak .. Svartsjuka..

Det är bara så att folk som är svartsjuka försöker alltid dölja det .. Dom skriver en massa på Facebook/instagram eller någonstans på internet & det är INTE svårt att fatta när ni skriver såna saker där .. Typ hur mycket ni ogillar det ena och det andra ... Och hur folk kan säga så osv till en annan människa .. Speciellt om det är ett X till någon av den som gått vidare . Men seriöst .. Ni gör slut av en anledning & DU som dumpar kan ju inte sitta och skriva massa "klagomål" och vara svartsjuk ? WTF.. Du lämnade .. Klaga då fan inte ! Låt ditt X gå vidare och gör du också detsamma ?


;)


Och om jag säger att jag älskar Johan så är det av en ANLEDNING!! Det är för jag gör det & dom orden betyder så mycket när man hör dom!

Vi var tsm för ca 8 år sedan, det var när vi var i tonåren & man var inte speciellt insatt i förhållande kanske, vi var tsm i ca 4 år men vi växte ifrån varandra & gick vidare.. Men efter 8 år och man hittar tillbaka så betyder det något speciellt tillskillnad från att träffa någon random människa :) så ni får så gärna säga "hur kan dom säga älskar dig" till varandra .. Men vet ni vad ? VI GÖR DET! =) <3
So fuck of losers :-)


Nej vi hörs senare ikväll ! Kisses <3

Av Linda Lorentzson - 27 november 2013 07:15

Onsdag idag :)

Uppe med tuppen, kl ringer 06.40 = döda mig haha .. Så trött på att gå upp den tiden nu för att sitta vid datorn ;) .. Inget kul alls haha.. Men det är jävligt skoj i skolan :) teorin går bra och snart börjar vi köra också :) härligt !

Igår spendera jag en liten del av kvällen hos fija och Björn :-) sen drog jag hem til älskling :) men sov hemma inatt för jag orkade inte vakna 05 ;) hahaha ..

Idag innebär det teori TROR jag! Inte fått något besked än .. Ikväll vet jag inte vad som händer.. Lite planer men inget bestämt :) tråkigt ! Haha

Snart helg =D så skönt!! Haha!!

Nej nu ska jag göra mig i ording för skolan :) puss på er


Soulmate <3

Av Linda Lorentzson - 26 november 2013 07:19

Skolan idag & teori like always!

Lite info till er som inte förstår eller tror något helt annat om någon ..


Paniksyndrom
Alla kan gripas av panik någon gång och det är inte farligt. Det går över av sig själv, men det kan vara en obehaglig och skrämmande upplevelse.

Paniksyndrom är när man får plötsliga och återkommande panikattacker som gör att man känner en intensiv rädsla eller ångest utan att man kanske förstår varför.

Att man får en enstaka panikattack betyder inte att man har paniksyndrom. Vid paniksyndrom kommer attackerna gång på gång och man oroar sig för att få flera attacker. En attack brukar börja plötsligt och når en topp inom några minuter för att sedan gradvis försvinna.

Panikattackerna och rädslan för nya panikattacker kan göra att man förändrar sitt beteende. Man börjar kanske undvika platser och aktiviteter som kan utlösa nya attacker eller vara svåra att lämna snabbt om man får en attack. Det kan till exempel vara platser med folkträngsel, resor med buss, tåg eller tunnelbana och biobesök.

Det finns bra behandling vid paniksyndrom.

Hur märker man att man har paniksyndrom?
Vanliga symtom på panikattack är att man känner en överväldigande panik eller rädsla för att dö. Attacken brukar vara i några minuter.

Under panikattacken är det vanligt att man:

får hjärtklappning och svårt att andas
känner som en klump i halsen eller magen
börjar svettas
får yrsel
blir torr i munnen
känner stickningar eller domningar i fingertopparna
börjar skaka och darra i kroppen.
Illamående, frossa och en rädsla för att tappa kontrollen är andra vanliga symtom.

Paniksyndrom innebär att man har återkommande panikattacker. Man blir rädd och känner ångest för att få nya attacker

!!

Råd till närstående
Panikattacker är skrämmande inte enbart för dem som får attackerna. Som anhörig eller närstående kan man också bli rädd och känna att man inte vet vad man ska göra. Därför är det bra om man skaffar sig kunskap om vad paniksyndrom är.

Ibland kan man också behöva uppmuntra den som har paniksyndrom att söka professionell hjälp.

Man kan få stöd från andra i samma situation, till exempel i en stödorganisation som Svenska Ångestsyndromsällskapet, ÅSS.





Nu har ni fått lite info om vad det är och lite så.. Alla som känner mig vet om att jag har panikångest.. Men nu kanske ni förstår lite mer vad det "innebär". ? Jag vet inte haha :)


Nu ska jag bege mig till skolan & träffa mina underbara kamrater ;) HÖRS!

...

Av Linda Lorentzson - 25 november 2013 18:43

Samma som igår.. Ingen rubrik ..!!

Dagen? Ja skola som vanligt .. Teori , dock klarat en del prov i fasorna :) så det är jag jävligt LYCKLIG över ;)

ikväll blev det tvätta & nu är jag hos Johan & Nea :)

Imorgon? Självständigt igen .. Mesta dels teori .. Onsdag samma .. Sen torsdag blir det övningsköra :) HAPPY ME! ..


Senare i veckan vet jag inte vad som händer ? Mer än hjälpa Johan att flytta :) skoj skoj :)

Nej nu pallar jag inte skriva


Hej då!

Av Linda Lorentzson - 25 november 2013 00:08

För jag vet inte vad jag ska skriva ?

Jag hade kunnat skriva en hel jävla roman om allt jag har i huvudet osv men nää.. Det tänker jag inte!! Och jag tänker inte förklara det för någon heller :) jag håller det för mig själv ...

Jag mår bra .. Jag är glad.. Jag är lycklig ..


Men där är något som ger mig denna känslan i mellan åt :( .. Man är faktiskt 2 .. Inte bara 1 ... Aja skit samma.. Denna kvällen/natten är väl bara en sån som man har då och då :(






I need a wish right now !!!

Av Linda Lorentzson - 24 november 2013 20:11

Tja!

Söndag & det brukar vara att bara slappa men imorse vakna jag & älskling, käka frulle, drog till mormor och morfar för att göra moussaka ;) och SJÄLVKLART testa vi så den var god & gick att äta haha :) så har imorgon till skolan och även han till jobb ;) ..

Efter det så drog jag med mamma till cassels & shoppa :D fick även med oss mormor ;) och ja det innebär att jag fick lite kläder ;) jag var ju trots allt chaufför dit och hem haha :) men en del betala jag själv :-). Älskling var på gymmet och kötta :) duktig han är!


Imorgon är det skola som gäller :) teori teori :) sen uppskrivning snart :)
Dagen innan min födelsedag :)


Annars i veckan händer det inte så mycket ?

Aja nu ska vi kolla film och gooosa lite :) puss på er mina stalkers :)

Love you <3

Presentation


Only Me & Myself 😘

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lnk juice

Lnk juice

Linditzi


Ovido - Quiz & Flashcards